Nastavak revitalizacije stare zgrade osnovne škole na Borikama

15.06.2014.

Osnovna škola na Borikama

ŠANSA ZA UNAPREĐENjE I RAZVOJ SEOSKOG TURIZMA

ROGATICA – Revitalizacija bivše zgrade osnovne škole na Borikama, koja datira od davne 1910. godine, započeta prošle godine novim limenim krovom, na opšte zadovoljstvo brojnih Boričana koji su u njoj osvajali prva slova i sticali početna znanja sa kojim su kasnije u životu postali dobri majstori raznih profila, ali i tehničari, inženjeri, ljekari, pravnici, ekonomisti, profesori, sveštenici, novinari i stručnjaci raznih drugih zanmimanja, nastaviće se.

Odbornici SO-e Rogatica na posljednjoj sjednici donijeli su odluku o izgradnji sportsko-rekreacionog objekta na Borikama čija procijenjena vrijednost iznosi 200.000 maraka.

Upravo je riječ o zgradi stare osnovne škole i njenom okolišu kao dijelu boričko-žepljanske zone koju je Republički zavod za zaštitu kulturno-istorijskog i prirodnog naslijeđa izdvojilo kao zonu posebnih prirodnih područja i potencijala.

– Pošlo se od toga, rekao je obrazlažući razloge za donošenje ove odluke načelnik opštine Tomislav Puhalac, inače bivši učenik ove škole, da se u cilju valorizacije prirodnih potencijala Boričkog platoa, ukazala potreba za izgradnjom budućeg sportsko-rekreaciong centra, revitalizuje zgrada bivše zgrade osnvone škole. Ona bi, očekuje se, trebala da posluži razvoju i unapređenju turističke ponude ovog kraja, posebno u domenu rekreativnog ljetnog, zimskog, lovnog i eko turizma i djelatnosti kućne radinosti kao šanse za unapređenje uslova života stanivništva ovog kraja direktnim zapošljavanjem u i oko ovog objekta ili indirektno kroz plasman poljoprivrednih proizvoda u kojim dominira nadaleko poznati borički krompir, kajmak-skorup i jagnjetina.

Kako za realizaciju projekta „stara borička škola“ u budžetu opštine nisu obezbjeđena finansijska sredstva, zaduženi su načelnik opštine i Odjeljenje za finansije da predlože Skupštini obezbjeđenje iz drugih izvora. Računa se na donatorska sredstva, grantove ili povoljne kredite.