U Foči počeli radovi na obnovi željezničkog mosta u Drini

08. septembra 2011. 058.ba

Most Donje Polje

Dugo priželjkivani radovi na obnovi željeznog drinskog mosta u Foči počeli su ove sedmice. U prvoj fazi radova predviđeno je ojačavanje i proširivanje temelja mosta metodom bušenih šipova. Prva faza rekonstrukcije mosta,koji je izgrađen još za vrijeme Austrougarske, finansira se iz budžeta Opštine. Izvođač radova je sarajevsko preduzeće ŽGP, a rok za završetak ove faze je 20 dana. Ukoliko dozvole vremenski uslovi, odmah će se uraditi i druga faza, ojačavanje i proširivanje stubova, za šta je potrebno oko mjesec dana. Planom rekonstrukcije mosta, predviđeno je da do kraja ove godine budu završeni svi radovi do postavljanja čelične konstrukcije.

– Naredne godine, biće postavljena nova čelična konstrukcija širine 13 i dužine 178 metara. Predviđeno je da novi most ima dvije kolovozne i dvije pješačke staze. Trenutno se izvode pripremni radovi na prilazu temeljima i stubovima mosta. Radnici ŽGP-a prave zemljane nasipe, a na ruku im ide i nizak vodostaj Drine, tako da se očekuje da će prva faza biti završena u planiranom roku- rekao je načelnik Opštine Foča Zdravko Krsmanović.

– Pokrenu sam inicijativu da država Austrija finansira dio gradnje i to postavljanje čelične konstrukcije, zato što je ovo jedan od najstarijih mostova iz vremena Austrougarske, a obratićemo se i JP „Putevi RS” pošto se most naslanja na magistralni put. Ukupna vrijednost investicije će se kretati izmedju 2.500.000 do 3.000.000 KM – ističe Krsmanović.

– Za radove imamo odlične uslove, jer hidrološki režim rijeke Drine ne može biti nikada povoljniji nego u septembru mjesecu. Na vrijeme smo krenuli sa radovima, pratimo vremensku prognotu i režim rada HE Piva iz Mratinja – ističe Dragoslav Pejović predstavnik izvodjača radova.

Istorijat mosta

Današnji željezni most na mjestu gdje se vijekovima nalazila donja skela na Drini započeo se graditi u junu 1882., a dovršen je i pušten u promet 22. oktobra 1884. godine. Ima dužinu od 180 m, a projektovao ga je austrougraski pionirski natporučnik Kričbaumer. Prema kazivanju starijih Fočaka, na tom mjestu su Austrijanci najprije izgradili drveni most, a poslije današnji željezni. Most je rušen u dva navrata, prvi put u Drugom svjetskom ratu, a drugi put u NATO bombardovanju 1995. godine. Porušen je središnji dio mosta, između dva noseća stuba. Kao prelazno rješenje, nekoliko godina poslužio je pontonski most njemačkog SFOR-a koji su njemački vojnici odlaskom iz Foče odnijeli. Prije šest godina, Drina je na tom mjestu ponovo premošćena takozvanom Bejli konstrukcijom koju su postavile Oružane snage BiH.

Pratite nas na FACEBOOKU
Zatvori

Komentari:

Komentari se objavljuju u realnom vremenu i 058.ba ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Komentari sa takvim sadržajem biće izbrisani, a lažni profili biće banovani.

Oznake: ,