FOČA – Zbog loših vremenskih uslova i složene geologije terena novi rok za završetak saobraćajnice preko planinskog prevoja Čemerno, najvećeg infrastrukturnog projekta u RS vrijednog 72 miliona maraka, jeste kraj juna.
Rukovodilac gradilišta Konstantin Tošović potvrdio je “Glasu Srpske” da je izvođač radova podnio zahtjev za produženje roka za završetak radova.
– Zbog svih promjena na terenu, kao i zbog vremena morali smo zatražiti produženje roka za završetak radova. Novi rok je 30. jun ove godine, što ćemo uz sve napore gledati da ispoštujemo – rekao je Tošović.
Uprkos temperaturi koja je na Čemernu danima ispod nule i snijegu koji svakodnevno pomalo pada, 80 radnika i brojna mehanizacija vrijedno rade.
– Radove nismo gotovo ni prekidali, radili smo sve do kraja decembra i odmah počeli već 10. januara. Više smo nego zadovoljni dinamikom radova iako su teški vremenski uslovi. Veoma je hladno, temperatura je i danas minus 15 stepeni Celzijusa, ima snijega, pa radimo i na čišćenju terena – kaže Tošović i dodaje da se radovi zbog vremena trenutno odvijaju isključivo u tunelima.
– U tunelu Surdup ostaje nam da se uradi jedna vanjska kampada, da se izbetoniraju još neka tri metra, zatim slijede ivičnjaci. Ogroman dio posla urađen je u velikom tunelu, postavljeni su ivičnjaci u dužini od četiri kilometra, radi se betoniranje, centralna kanalizacija. Uslijediće postavljanje šahtova kanalizacije, pa asfaltiranje i elektrifikacija. Između dva tunela uspjeli smo da uradimo veliki dio posla, ostale su još dvije trećine, ali nam trenutno vrijeme ne dozvoljava više – pojasnio je Tošović.
On je dodao da nema nikakvih prijetnji od aktiviranja klizišta između tunela Surdup i Čemerna.
– Taj problem smo riješili, klizište je sanirano, teren je jako specifičan i kompleksan, ali uspjeli smo da to otklonimo kako ne bi došlo do obrušavanja – rekao je Tošović.
Dinamikom radova zadovoljna je i Nadzorna služba.
– Dinamika se odvija po planu, izvođač radi kvalitetno, do kraja juna bi ovaj projekat trebalo da bude gotov. Svi radovi se sada odvijaju u tunelima, unutrašnji radovi samo, na otvorenoj trasi se ne može raditi zbog vremena – rekao je rukovodilac Nadzorne službe Sreten Lazić, posebno se osvrnuvši na geologiju terena prevoja Čemerno.
– Nema težeg terena u BiH kada su u pitanju geologija i geomehanička svojstva terena. Zbog svega toga posao na ovom projektu je izuzetno težak, uvijek se javljaju neki manji odroni, sve mora pažljivo da se radi, jer je cijelo Čemerno jedno veliko potencijalno klizište, posebno trasa prema Tjentištu – pojasnio je Lazić.
Portparol preduzeća “Putevi RS” Natalija Kostrešević je istakla da je u toku zimsko održavanje magistralnih i regionalnih puteva, u okviru čega se izvode i radovi na projektu “Trajno rješenje klizišta Čemerno”.
– U toku februara očekuje se početak izrade elektroinstalacija, odnosno rasvjete tunela – istakla je Kocićeva.
Radovi na saobraćajnici Čemerno počeli su u aprilu 2009. godine, a projektom je predviđena gradnja novog puta dužine oko devet kilometara, izgradnja dva tunela, dva mosta i vijadukt.
Ovaj infrastrukturni projekat, za koji je Vlada RS odobrila 72 miliona maraka, ekonomski će ojačati gradove istočne Hercegovine i pružiti razvojne šanse ekonomiji i turizmu ovog kraja, a za deset kilometara će skratiti put Gacko – Foča i trajno riješiti klizište Čemerno.