ROGATICA – Danas je, sa početkom u 10 časova, u Javnoj ustanovi Srednjoškolski centar „27. januar“ Rogatica održana manifestacija pod nazivom „Slatki dan“. Osam učenika pod nadzorom profesorice ekonomske grupe predmeta Žakline Novaković pekli su palačinke u školskoj kuhinji i ozbiljnim riječnikom rečeno „plasirali su ih na tržište“. Ustvari prodavali su ih svojim drugarima. Posao je tako dobro išao da su čak tri puta morali u nabavku materijala. Ozbiljnije rečeno cio projekat tri puta je premašio očekivane rezultate.
Jer radi se o jednoj vrsti treninga učenika u realnim uslovima poslovanja, ili kako je to danas moderno reći o – projektu.
„Biznis inovacioni program“ (BIP) započet je 2006. godine uz podršku norveške vlade sa namjerom da se razviju osnove preduzetništva kod učenika svih završnih razreda srednje škole i omladina motiviše za pokretanje sopstvenog biznisa.
U današnjem poslovnom poduhvatu rogatički srednjoškolci koristili su novčana sredstva BIP programa, skromno su ih finansijski pomogli opština Rogatica, d.o.o „Power“ i šumsko gazdinstvo, zatim d.o.o. „Vizion“ sa 150 palačinaka i studio „Sigma“ besplatnom izradom promotivnog materijala. Sredstva iz BIP programa su takozvani „rizik-kapital“ odnosno takva da su korisnici obavezni nakon poslovnog poduhvata da ih vrate onom od koga su ih i uzeli, da bi se njima mogao realizovati neki naredni projekat. Zarada ostaje njima. Sve kao u pravom biznisu. Samo sve na mini-nivou. I uz slatkiše.
Autor ovog izvještaja proizvode je degustirao na štetu zarade biznismena-srednjoškolaca. Ono što vam možemo (reportažno) prenijeti jeste to da su palačinci bili zaista ukusni, ali i da su mladi preduzetnici, budući biznismeni, i njihovi mentori bili veoma ljubazni i uslužni. Odnosno da su dobro savladali lekciju iz odnosa s javnošću: jasno im je da je medijska podrška veoma važna za njihov biznis.