Odgođena odluka o kreditu za obnovu mosta

SRNA - Aleksandra Janković - 17. aprila 2015. 058.ba

Zeljeznicki most u Foci

FOČA – Odbornici Skupštine opštine Foča odgodili su danas izjašnjavanje o novom kreditnom zaduženju od tri miliona maraka za sanaciju Željeznog mosta na Drini za narednu sjednicu, zbog nepotpune informacije o utrošku kredita.

Do tada bi odbornicima izvršna vlast trebalo da dostavi idejno rješenje obnove željeznog mosta na Drini, za šta je planirano da se iz kredita izdvoji 2,5 miliona maraka.

Kako je predviđeno, pola miliona maraka bilo bi usmjereno za sanaciju klizišta u Jošanici i za druge lokalne puteve.

Načelnik opštine Radisav Mašić kaže da je prijedlog izvršne vlasti da se napravi most koji bi zadovoljavao savremene uslove saobraćaja, za šta je kredit neophodan.

„Dogovoreno je da, sa dodatnim informacijama, konačnu odluku donesemo za 15 dana“, rekao je Mašić.

Odbornici vlasti i opozicije imali su slične stavove, pa su oprezni u donošenju odluke o trećem kreditu u posljednje dvije i po godine.

Odbornik SNSD-a Goran Milić kaže da je teško ući u veliko zaduženje bez idejnog plana.

„Imali smo jedan smrtni slučaj na mostu i to nas tjera da riješimo problem, a koje je rješenje najbolje, to ćemo da vidimo. Imali smo prijedlog sa jednom kolovoznom trakom, što se nikome nije svidjelo, a svako bolje rješenje zahtijeva veća izdvajanja“, rekao je Milić.

U opozicionoj NSP ističu da su bespotrebno potrošene dvije i po godine i da je izvršna vlast konačno uvidjela da rješenje sa jednom trakom ne odgovara potrebama građana.

„Od početka ove vlasti smo naglašavali da treba nastaviti započete radove na obnovi mosta i ovo je najbolji pokazatelj da ova vlast ne zna da upravlja investicijama. Ne možemo podržati odluku o kreditu, jer je to treće zaduženje u posljednje dvije i po godine, a nismo vidjeli efekte dosadašnjih kredita“, kaže odbornik NSP-a Olivera Elez.

Na primjedbe odbornika načelnik Mašić je odgovorio da priča o prezaduženosti nema osnova.

On je pojasnio da je prvi kredit od milion i po uglavnom utrošen za otplatu dugova prethodne vlasti, dok je drugi kredit od 10 miliona maraka namijenjen za obnovu vodovoda uz grejs period osam godina.

„Naredne godine planiramo veće izvorne prihode i nema bojazni od velikog zaduženja. To je politička priča. Naše maksimalno zaduženje može ići do 13 odsto od dozvoljenih 18“, rekao je Mašić.

Središnji dio željeznog mosta na Drini, na čijem mjestu se trenutno nalazi „bejli konstrukcija“, porušen je 1995. godine u NATO bombardovanju.

Obnova je počela 2010. kada su ojačani stubovi kako bi se mogao izgraditi veći most sa dvije umjesto jedne trake.

Od takvog rješenje se odustalo 2012. godine, pa je urađen jeftiniji projekat sa jednom naizmjeničnom trakom, za koji je iz kredita obezbijeđeno 300.000, a od Vlade Srpske 400.000 maraka.

Nakon više propalih tendera, ali i kritika odbornika, sve je vraćeno na početak i rješenje sa dvije trake, koje košta oko tri miliona.

Most je od 2012. godine na listi zaštićenih spomenika BiH.

Pratite nas na FACEBOOKU
Zatvori

Komentari:

Komentari se objavljuju u realnom vremenu i 058.ba ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Komentari sa takvim sadržajem biće izbrisani, a lažni profili biće banovani.

Povezane teme: